Школа Лідерів

“Починаємо діяти”

Мета: поглиблення учнями знань про самих себе; усвідомлення своїх цінностей, мотивів діяльності у складі учнівського самоврядування;

вдосконалення лідерських здібностей учасників самоврядування; навичок командної діяльності;

формулювання місії учнівського парламенту; вироблення вміння створювати соціальний проект і планувати стратегію його реалізації.

Привітання

Знайомство „Снігова куля”

Повідомлення мети, завдання зустрічі

Розповідь про мету, завдання, можливості заняття, укладання групового контракту.

Вправа „Візитівка”

Матеріали: папір, маркери, фломастери.

Кожен учасник за 3 хв оформляє свою „візитівку”. Їх не презентують, а складають у купку для наступної вправи.

Вправа „Реклама”

Кожен учасник отримує візитівку іншого.

Психолог. Ви можете представити учасникам свого товариша. У вас 5 хв на підготовку рекомендації і 1 хв – на його представлення. Свою рекомендацію ви можете оформити по – різному – театралізувати, наммалювати комікса, написати вірша, провести у вигляді інтерв′ю, як коментар спортивного ведучого.

Гімнастика „Шикуйсь!”

Учні шикуються:

у колону;

у два кола;

за кольором очей;

за алфавітом.

Побудуйте живі скульптури: „Зірка”, „Черепаха”, „Медуза”.

Обговорення

Хто відчував потребу керувати іншими?

Хто зміг довіритися товаришам?

Чи легко виконувати завдання без чиїхось вказівок?

Розповідь „Лідер і виконавець”

Людей можна розділити на лідерів, які завжди знають, що та як потрібно робити, без їхньої участі та зусиль світ загине. Інші чекають, коли хтось скаже, що та як потрібно робити, цей хтось і відповідатиме за прийняте до виконання рішення. Ми з вами теж належимо до однієї з цих груп, а інколи поєднуємо обидві ролі.

Успіх, відповідальність, ініціатива кожного – запорука спільного успіху!

Мозковий штурм „Лідер учнівського самоврядування – це…”

Учні міркують на задану тему і результати штурму записують на плакаті.

Вправа „Емблема лідера”

Матеріали: плакати для кожної групи, маркери, фломастери, клей, ножиці, журнали.

Робота в групах.

Учні створюють емблему та захищають її .

Жива скульптура „Харизматична особистість”

Психолог. Харизма – здатність притягувати й утримувати увагу інших, відчуття легкості й бажаності присутності для інших людей, невловимий шарм, що допомагає впливати на оточення. Харизматична людина впевнена, але не самовпевнена, вона приємна у спілкуванні, але не „солодкава”, не улеслива, виникає бажання прислухатися до її слів.

Як добре бути такою особистістю! Згадайте таких людей, як вони виглядають, як поводяться, проаналізуйте їхню поведінку, міміку, жестикуляцію, манеру розмовляти. Ми спробуємо налаштуватися на їхню хвилю. Для цього кожна група обговорить образи відомих їм харизматичних особистостей і створить живу скульптуру на базі розповідей про таких людей. Дайте назву скульптурам товаришів.

Як навіть у беззвучній композиції проявляються риси харизматичної особистості?

Які елементи рис її характеру ми бачимо візуально?

Вправа „Паркан ідей для Школи лідерів”

Матеріали: ватман з написом „Паркан ідей для Школи лідерів”, стікери.

Учні пишуть свої ідеї на стікерах, прикріплюють до ватману.

Вправа „Участь у діяльності самоврядування потрібна, корисна, важлива для мене…”

Учасники висловлюються по колу.

Ділова гра „Соціальний проект”

Матеріали: завдання, перелік складових проекту, маркери, фломастери, плакати, клей, ножиці, журнали, для журі – „долари” для голосування.

Учасники отримують завдання створити соціальний проект на запропоновану або власну тему.

Орієнтовні теми для роботи груп:

клуб „Магістри спілкування”;

акція „Чистий мікрорайон”;

„Наш вибір – життя без паління”;

акція „Не дамо Сніду жодного шансу”;

тренінгові програма „Мистецтво вирішувати конфлікти”.

Журі – Міжнародний благодійний інвестиційний конгрес. Члени журі після презентації проектів віддають гроші тій групі, чий проект буде максимально переконливий, цікавий, реалістичний, актуальний.

Вимоги до проекту:

мета (для чого?), завдання (що конкретно потрібно зробити, поетапно?);

перелік засобів (методів, шляхів, рішень), необхідних для реалізації цілей;

інформація про послідовність і терміни реалізації проектних цілей;

перелік виконавців проекту, безпосередньо відповідальних за його реалізацію;

перелік ресурсів, необхідних для реалізації проекту;

уявлення про очікуваний результат.

Підсумки „Я – цінна знахідка для учнівського парламенту!”

Кожен учасник висловлює своє враження, пропозиції, плани щодо роботи в учнівському парламенті.

Залишити відповідь