Селфі – як комплекс заниженої самооцінки
Активно фотографувати самих себе – це не лише приємно, але й маніакально. Селфіманія – один із видів неврозу нав’язливих станів (обсесивно-компульсивних розладів), коли людині знову й знову потрібно підтвердження: «А я хороший! Адже правда хороший? Ну, скажіть, що правда!». На думку психологів, розміщувати вдалі «самостріли» в соцмережах (тобто фактично показувати їх усьому світу) – яскравий симптом відразу двох комплексів: по-перше, заниженої самооцінки, по-друге, гострого браку живого спілкування.
Кожен «лайк», який з’являється під виставленим фото, автори селфі сприймають як похвалу й успіху суспільстві. Згодом ця похвала стає життєвою потребою: не отримавши чергову «дозу» лайків, «самострільщик» відчуває своєрідну психологічну ломку – сумує, сердиться, не знаходить собі місця, загалом перебуває в стресовому стані.
Три види селфі-розладів:
- межовий селфі – фотографування себе двічі-тричі на день без особливого бажання виставити знімки в соціальні мережі;
- гострий селфі – фотографування себе мінімум тричі на день і розміщення фото в соцмережах;
- хронічний селфі – фотографування в будь-який зручний момент з активним подальшим розміщенням знімків у соціальних мережах.
Межовий селфі – це крайній варіант норми, за якого вже варто замислитися: що тебе не влаштовує у власному житті, що турбує? А ось якщо захворювання переходить у гостру або хронічну форму, переборювати власні лінощі – уже обов’язково.
Ця проблема виникла в сучасному світі через зниження цінності міжособистісних взаємин. Люди все більше опікуються кар’єрою, бізнесом, прибутками й накопиченням грошей, вони все менше уваги приділяють особистому спілкуванню, дружбі й коханню. Багато хто сьогодні не бажає «витрачати» власні почуття на інших, але сам, як і раніше, відчайдушно потребує любові. Звідси й надмірне захоплення селфі. Лікарі називають таке самозамилування нарцисизмом.
Селфі – це спосіб повідомити світу: «Я є!» Сьогодні людина без сторінки в соціальній мережі – невидимка. Ми живемо в схибленому на популярності світі. 1 постійно «продаємо» себе: профіль у соцмережі – вітрина магазину, записи – рекламний текст, а селфі – фото товару. Ярмарок марнославства працює цілодобово! Важливо, як ти вдягнена, де вечеряла, з ким зустрічалася. Блогерам, яких природа обдарувала приємною зовнішністю, гарантований потік лайків. Ось, власне, заради чого ми й постимо знімки.
Насправді селфі – це вже як напрям мистецтва. Усе змінилося з появою ґаджетів, що мають вбудовані камери. Тепер селфі – це, насамперед, автопортрет, зроблений за допомогою мобільного телефону або планшета.