Учитель – майстер
Учитель. Який він? У чому полягає його завдання? Ті, хто вже багато років працює з дітьми, неодноразово над цим замислюються. Учитель – це хто? Людина, яка дає конкретні знання, чи людина, яка взяла на себе величезне завдання – виховувати людей? Багато хто знає, що учні не люблять, щоб їх виховували. Учителів, які «насильно» цим займаються, вони не люблять. Виходить, урокодавач? Але й у чистому вигляді урокодавачів діти також не люблять. Щоправда, менше. «Не лізе до тебе в душу. Навчає. Навчає добре. Що іще треба?» Так відповідають вони.
То, хто ж такий учитель? Майстер! Учитель – це лікар, лікар – психолог, лікар діагност – цілитель дитячих душ. Учитель – це екстрасенс. Він має вміти заворожувати своєю мовою, переконувати всіма своїми діями, захоплювати, підкоряти своїм цілям слухачів. А учні в нас в переважній більшості, як і раніше, слухачі .
Учитель – це священнослужитель, бо він уселяє віру в життя, торжество людського добра та у милосердя і жаль, віру в неповторність і особливе призначення кожної людини.
Учитель – це дослідник. Він постійно експериментує, аналізує, вносить виправлення у свою діяльність.
Учитель – це громадянин, патріот, небайдужий до всіх подій, що відбуваються в житті.
Учитель – це філософ, що намагається зрозуміти сенс життя і розмірковує над її секретами.
Учитель – артист? Ні. Хіба ж він грає роль учителя? Ні, це його життя .
Учитель – режисер? Так! Причім, тонкий за своїм підходом.
Учитель – керівник? Так, найвищого рангу – генератор ідей, прогнозист, плановик, організатор.
Учитель – інтелігент! Він мусить бути інтелектуалом, не зацькованим міністерськими інструкціями і догмами, а таким, який не лише знає їх, а й уміє творчо переробити і збагатити філософією життя.
Учитель – це людина, яка володіє ґрунтовними знаннями не лише в галузі свого предмета.
Учитель – це чорнороб, який не соромиться виконувати з дітьми будь-яку роботу – фарбувати, ремонтувативати, лагодити.
Учитель – це людина, зі своїми слабкостями дивацтвами, стражданнями. Як би хотілося, щоб учитель міг зрозуміти ж кожного учня, а учні поважали життя кожного вчителя. Як би хотілося, щоб учитель розумів, що в будь-які часи, особливо сьогодні, він – особистість, за якою учні перевіряють свої життєві позиції. Як би хотілося, щоб учитель розумів, що, можливо, він – єдиний, хто допомагає прозріти цим молодим шукачам, самовпевненим підліткам.
Учитель – це і батько, і мати для багатьох. Нехай не щомиті, а в одну секунду, лише один раз під нетривалої бесіди, він зможе дати те, що шукає маленька підростаюча людина.
Учитель – це образ, створений століттями і тому шанований усіма. Усі чекають від людини цієї професії саме вчителювання!
Учитель – це Майстер. Майстер слова. Майстер звуку. Майстер думки. Майстер емоцій і настроїв.
Тому, щоб стати Вчителем, кожен має збагнути, що урок – це не 45 хвилин спілкування з учнями, а все життя, прожите до цього даною людиною. І залежно від того, як вона його прожила, 45 хвилин уроку в кожного вчителя пройдуть по-різному.