Як мозок забуває і як мікронавчання це виправляє
Ще в 1880-х Герман Еббінгауз відкрив: понад 50% інформації ми забуваємо вже через 20 хвилин після уроку.
Через день — пам’ятаємо менше половини. Через місяць — лише чверть.
Так з’явилася знаменита «крива забування», підтверджена дослідниками у Німеччині (1991) і Нідерландах (2015).
Але вихід знайшли — мікронавчання.
Ідею ще у 1956 році обґрунтував когнітивний психолог Джордж Міллер: мозок утримує 7 ± 2 смислові блоки одночасно.
Тож інформацію варто давати малими дозами — коротко, чітко, з повторенням через певний час.
Для вчителя це означає:
– діліть великі теми на логічні фрагменти;
– повертайтесь до ключових понять у різних формах (тести, приклади, жарти);
– завершуйте урок мікропідсумком на 1–2 хвилини.
Мікронавчання — це не про «менше», а про ефективніше.
Іноді саме маленькі порції знань засвоюються найглибше.