Педагогам на замітку

Як мозок забуває і як мікронавчання це виправляє

Ще в 1880-х Герман Еббінгауз відкрив: понад 50% інформації ми забуваємо вже через 20 хвилин після уроку.

Через день — пам’ятаємо менше половини. Через місяць — лише чверть.

Так з’явилася знаменита «крива забування», підтверджена дослідниками у Німеччині (1991) і Нідерландах (2015).

Але вихід знайшли — мікронавчання.

Ідею ще у 1956 році обґрунтував когнітивний психолог Джордж Міллер: мозок утримує 7 ± 2 смислові блоки одночасно.

Тож інформацію варто давати малими дозами — коротко, чітко, з повторенням через певний час.

Для вчителя це означає:
– діліть великі теми на логічні фрагменти;
– повертайтесь до ключових понять у різних формах (тести, приклади, жарти);
– завершуйте урок мікропідсумком на 1–2 хвилини.

Мікронавчання — це не про «менше», а про ефективніше.
Іноді саме маленькі порції знань засвоюються найглибше.

Залишити відповідь