Школа Лідерів

“Хороший старт – запорука успіху”

Цілі: введення в тему; групоутворення; зняття тактильного бар’єру; прийняття групових правил.

Необхідні матеріали: бейджики, робочі зошити, фліп-чарт, маркери, картки для запису.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Привітання та налаштування

Привітання ведучого і обговорення настрою. (10 хв.)

  1. Введення в тему

Етап 1. Індивідуально.

Ведучий. Я зараз попрошу кожного уявити собі лідера – людину, яка за своїми особистими якостями для вас є лідером, авторитетом у багатьох відношеннях, того, кого можна назвати зразком лідерства. Це може бути реальна людина, герой книги чи фільму.

Хто він? Який він? Як він виглядає? Якими якостями володіє?

Чому ця людина або герой є для вас справжнім лідером, зразком лідерства, авторитетом? (1 хв.)

Етап 2. У парах.

Ведучий. Тепер я прошу вас об’єднатися в пару з тією людиною, з яким ви поряд сидите. Поділіться один з одним вашим образом лідера.

Хто він? Який він? Як він виглядає? Якими якостями володіє?

Чому ця людина або герой є для вас справжнім лідером, зразком лідерства, авторитетом? (По 1,5 хв на людину.)

Етап 3. У групі.

Ведучий. Які образи ви представляли? Чи були серед них відомі персонажі? Хто хоче розповісти про свій образ?

Хто він? Який він? Як він виглядає? Якими якостями володіє?

Чому саме ця людина або герой є для вас справжнім лідером, зразком лідерства, авторитетом? (3 хв.)

Вправа «антилідер»

Ведучий. Тепер уявіть собі образ людини, яка, на вашу думку, абсолютно не є лідером, або, інакше кажучи, образ «негативного лідера», тобто людину, яка негативно впливає на оточуючих людей. Це може бути реальна людина, герой книги чи фільму.

Хто він? Який він? Як він виглядає? Якими якостями володіє?

Чому ця людина або герой не є для вас справжнім лідером, зразком лідерства, авторитетом?

Те ж саме індивідуально, в парах і в групі. (7 хв.)

Вправа «Визначення лідерства»

Ведучий. Давайте визначимо тоді, хто ж такий справжній лідер? Може бути, вам відомі визначення зі словників або спеціальної літератури.

Ведучий може виписувати основні слова на дошці, фліп-чарті.

Потім з усіх визначень вибрати найбільш прості і зрозумілі для учасників і записати їх усім у свої робочі зошити. (10-15 хв.)

  1. Робота з груповим згуртуванням

Гра «Павутинка» (або «Гордіїв вузол»)

Ведучий. зараз ви стаєте в тісне коло і простягаєте руки до його середини. По моєму хлопку ви беретеся за руки так, щоб у кожного в лівій і правій руці виявилися руки інших учасників (але не сусідів праворуч і ліворуч). А потім вам потрібно буде розплутатися, не згорнувши рук. (10 хв.)

Гра «Перебудови»

Перше завдання

Ведучий. Зараз вам необхідно вишикуватися за розміром взуття (мовчки). Праворуч від мене хлопці з найбільшим розміром взуття, а у крайнього зліва повинен бути самий маленький розмір. (2 хв.)

Після виконання цього і наступних завдань відбувається перевірка правильності виконання та обговорення:

Як ви себе відчуваєте? Впоралися? Чому? Що допомогло?

Друге завдання

Ведучий. А тепер вишикуйтеся за кольором очей (мовчки). Праворуч від мене – найсвітліші, а ліворуч – найтемніші. (3 хв.)

Третє завдання

Ведучий. Вишикуйтеся в тій же послідовності, як йдуть номери будинків, в яких ви живете (мовчки). (3 хв.)

Четверте завдання

Ведучий. Вишикуйтеся по першій букві по батькові мами (мовчки). Праворуч від мене – А, ліворуч – Я. (3 хв.)

П’яте завдання

Ведучий. Зараз саме цікаве. Вам необхідно вишикуватися по зросту. Праворуч від мене – найвищий, а зліва – найменший. Причому зробити це потрібно мовчки, з заплющеними очима. (3 хв.)

Загальний аналіз після цієї вправи включає обговорення наступних питань:

– Як ви себе відчуваєте?

– Що вам сподобалося найбільше?

– Що було найважче виконати?

– З чим пов’язані деякі ваші невдачі у виконанні завдань?

– Успішний чи ні, по-вашому, результат?

– Що б ви змінили, якщо б у вас була можливість пройти всі випробування спочатку?

– Чи відбулися якісь зміни в групі після проходження всіх випробувань? Якщо так, то що змінилося?

– Що беремо з собою?

  1. Завершення

Шерінг

Що я зараз відчуваю?

Який досвід я набув після цього заняття?

Додаток

Афоризми для лідера

У рай доходить той, хто після кожного падіння встає і йде далі.

Іоанн Златоуст

Не дерево вибирає птаха, а птах вибирає дерево.

Конфуцій

Стукайте – і відкриється вам!

З Біблії (Гра у тренінгу: Можливості ігрової взаємодії / Під ред. Е.А. Леванова)

Залишити відповідь