Експрес “Заради майбутнього”
Мета: активізація позиції учнівської молоді щодо формування здорового способу життя.
Завдання:1. Актуалізувати проблему здорового способу життя в учнів.
2. Сприяти визначенню та формуванню ідеалів, ціннісних установок.
3. Розвивати ініціативність та підвищувати відповідальність учнів.
Місце проведення: 5 окремих приміщень.
УЧАСНИКИ: 4 команди по 15 осіб.
ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ: таблички з назвами центрів; маршрутні аркуші для кожної команди; для інформцентру – формату А2, маркери;для центру ” Творчість”- фотовиставка “Творчі захоплення нашої групи”, папір формату А2, А4, маркери, кольоровий папір, ножиці, клей; для центру “Особистість”- плакати з зображенням силуету людини, маркери, кружечки жовтого кольору; для “Прес-центру”- аркуш А3 і А4 для кожного учасника; для центру”Спортивний”- А2, маркери, кросворд.
Перебіг заходу
1. Організаційний момент.
Ведучий є організатором процесу руху груп учасників по центрах, кожна група має свій розклад руху. Перша група починає стартувати з прес-центру. Другу група виходить через 10 хв після першої і т.д. Ведучий наголошує на тому, що час перебівання у кожному центрі обмежений, тому важливо дотримуватися розкладу руху. У кожному центрі є свої ведучі (2-3 спеціально підготовлених учнів).
Ведучий повідомляє про важливість активної позиції молоді у формаванні здорового способу життя, про роль кожної людини у справі збереження здоров*я українського народу.
Групи йдуть по черзі за маршрутом: Інформцентр- центр, Творчість-центр Спортивний- центр,Особистість- прес-центр.
Час перебування у центрах: інформцентр- 5-7 хв, центр “Творчість”- 10-12 хв, центр “Спортивний”- 8-10 хв,
центр “Особистість”- 12-15 хв,прес-центр- 15-20хв.
Загальний час перебування на станціях складає 50-65 хв, час пересування між станціями- 10 хв. Загальний час роботи групи- 1 год-1год 15 хв.
2. Інформцентр (3 учні)
Мозковий штурм “Навіщо молодій людині здоров*я ?”
Ведучий 1. Сьогодні ми з вами визначимо, які ресурси має наша молодь і як їх використати для досягнення своєї мети та успіху в житті.
– Ми просимо вас висловити будь-які думки з цього приводу, жодна думка зараз не буде обговорюватися.
Ведучий 2. Як відомо, темпи поширення епідемії ВІЛ/СНІДу в Україні прискорюються. Недостатня обізнаність із питань ВІЛ/СНІДу та відсутність життєвих навичок сприяють уразливості цієї групи.
Сценка Учень. Як набридло слухати про ВІЛ/СНІД, кому це потрібно? Власне мене це в жодному разі не стосується. Хай слухає той, хто в небезпеці.
Ведучий 1. Зачекай. А хто в небезпеці?
Ведучий 2. Той, хто не має інформації, хто не дбає про своє здоров*я та нехтує основними правилами безпечної поведінки.
Тільки та людина, яка має знання може зробити свій усвідомлений вибір.
Учень. Яку інформацію потрібно знати про ВІЛ, щоб бути в безпеці?
Ведучий 1. Запитаймо про це в нашої молоді.
Ведучий 2. Назвіть, будь ласка, основні шляхи передачі ВІЛ/СНІД.
( Учасники групи дають відповіді, ведучі за необхідністю доповнюють і коригують інформацію учасників.)
Учень. Я знаю про те, що в світі безліч фахівців працюють над пошуком ліків від ВІЛ/СНІДу.
Ведучий 1. Нині для ВІЛ-інфікованих існують спеціальні препарати для призупинення розвитку хвороби. Таке лікування має назву антиретровірусна терапія. Ми сподіваємося, що найближчим часом будуть винайдені ліки від цієї хвороби.
Ведучий 2. Жити цікаво, самореалізуватися в житті, займатися фізкультурою та спортом. Учень, людина, яка володіє інформацією, прагне всебічно гармонійного розвитку, має змогу прожити своє життя так, як бажає.
Ведучий 1. З*ясуймо разом, яким є здоровий спосіб життя в уявленні сучасної молоді. Вирушайте до наступного центру.
3.Центр “Творчість”
1. “Види творчої діяльності, сучасної молоді” ( 5 хв ).
Ведучий 1. Якою творчою діяльністю захоплюєтеся ви та ваші ровесники?
Ведучий 2. ( Веде запис на дошці. )
2. Вправа “Емблема” (5-7 хв).
Завдання:об*єднатися у дві групи по 7-8 осіб та створити емблему “Молодь за здоровий спосіб життя”. Час для створення емблеми-5 хв. Презентація та захист емблем. Від кожної виступає одна особа.
4. Центр ” Спортивний” Завдання 1.Вікторина
Завдання 2 Кросворд.
З – яку медаль мріє отримати кожний спортсмен?-Золото.
Д – хто підтримає у будь-якій ситуації?-Друг.
О – які змагання відбуваються раз на 4 роки?-Олімпіада.
Р – що відчуває спортсмен після перемоги?-Радість.
О – спортсмен, який завжди вірить у свою перемогу? -Оптиміст.
В* – Що допомагає спортсмену перемогти у змаганнях?-Віра, Воля.
Я – який снаряд штовхають спортсмени?-Ядро.
5. Центр “Особистість”
1. Мозковий штурм “Якою має бути сучасна молодь?”
Ведучий 1. пропонує назвати якості, які ви вважаєте важливими для людини 15-18 років.
Ведучий 2. записує їх на плакаті з силуетом людини.
2. Вправа ” Що я можу сьогодні зробити для свого майбутнього?”
Кожен учасник отримує паперовусмужку, на якій пише відповідь на запитання.
Учасники по черзі зачитують свої думки та наклеюють їх у вигляді промінців до жовтого кружечка, на якому написано словосполучення “Я сам зможу…”
6. Прес-центр Завдання :
1. “Гасло” (2-3 хв).
Ведучий пропонує вигадати й назвати гасла, Що закликають молодь вести здоровий спосіб життя. Запропоновані гасла другий ведучий записує на аркуші формату А3.
2. Робота в малих групах (10 хв).
Ведучий об*єднує групу у 2 підгрупи. Перша група отримує завдання – скласти звернення до однолітків на тему “Заради майбутнього”, в якому пропагується здоровий спосіб життя. Друга група – написати замітку до газети про враження від заходу.
За бажанням учасників зачитуються звернення до однолітків та замітка до газети. Ведучий повідомляє, що ініціативна група підлітків, які брали участь у цьому заході, подадуть найкращу замітку до обласної газети, а звернення до однолітків буде зачитане на загальних зборах навчального закладу та надруковане у шкільній газеті.
7. Підсумки Ведучий 1. Вирішити питання збереження свого здоров*я має сама людина, зрозумівши проблему формування, збереження, зміцнення та відновлення власного здоров*я, а також дотримуватись здорового способу життя.
Ведучий 2. Майбутнє за здоровою нацією, здоровими людьми, адже лише фізично й морально здорова людина здатна творити і приносити користь людям. Нам слід продумувати свої вчинки і вчитися відповідати за наслідки власних дій. Найдорожче в житті – це саме життя.
Додаток 2(Запитання до вікторини)
1. Назвіть прізвище братів-спортсменів – символ українського спорту. (Кличко.)
2. Які види спорту входять до триборства?(Фехтування,стрільба,кінний спорт.)
3. Скільки медалей тричі поспіль отримала збірна України на олімпійських іграх?(23 медалі)
4. Які види спорту входять до марафону? (Біг,велоспорт, плавання)
5. Як називають бігуна на коротку дистанцію? (Спринтер)
6. Назвіть ім*я олімпійської чемпіонки з плавання? (Яна Клочкова)
7. Яка назва квітки та ім*я відомої української гімнастки? (Лілія)
8. Назвіть російський варіант американської гри бейсбол?(Лапта)
9. Найкращий нападаючий українського футболу.(Андрій Шевченко)
10. Назвіть ім*я чемпіона світу зі стрибків у висоту. (Сергій Бубка)