Педагогам на замітку

Психотехнічні вправи для подолання негативних емоцій у роботі з девіантними учнями

«Споглядач»

Навчіться ставитися до всього, що з вами відбувається, як вибілений сивиною східний мудрець. Спо­глядаючи, тобто перш ніж прореагувати на слова або вчинки вихованців, запитайте себе: «А як би на моєму місці вчинила цей мудрець? Що б він сказав і зробив?» Приймайте рішення і дійте тільки після спокійних споглядальних роздумів.

«День без зауважень»

Учіться стримувати свої негативні емоції, своє незадоволення вихованцями. Дайте собі слово – цілий день усім усе пробачати, приймати сказане іншими з розумінням, не робити зауважень, не засуджувати вчинки інших і не сперечатися. Доведіть тривалість вправи до одного тижня, а тоді проаналізуйте, що змінилося у вас, у ваших взаємостосунках з вихованцями.

«Роздратування відміняється»

Як би вам не хотілося розрядити своє роздратування на вихованцях, не робіть цього відразу. Постарайтеся переключитися на щось більш приємне.

Спробуйте для початку прожити цілий день, не роздратовуючись словами і вчинками вихованців. Якщо вийшло, то збільшуйте термін цієї вправи до двох днів підряд. Потім зробіть маленьку перерву і ще раз повторіть. Два дні без роздратування!

«Жарт у відповідь»

Від сьогодні спробуйте на жарти відповідати тим же, тільки не слід робити цього злісно, постарайтесь бути добродушним. Якщо девіантна дитина Вас провокує на негативні висловлювання, спробуйте обернути її провокацію на кумедний жарт на адресу неї самої.

«Добра усмішка»

Якими б зайнятими ви не були, старайтеся частіше зустрічати оточуючих доброю і привітною усмішкою, надто тоді, коли до вас звернуться, також усміхнувшись. Коли одразу не виходить, спробуйте посміхатися внутрішньою усмішкою. Вона повинна бути завжди.

Залишити відповідь