Фрази, що стимулюють дитину ставати кращою
Більшість батьків часто використовують кілька заохочувальних фраз на зразок: «Молодець!», «Дуже добре!», «Моя розумниця!», наче інших красивих слів не чули. Ці фрази суттєвого значення для дитини не мають, не несуть жодної інформації, не дають дитині можливості зрозуміти думку батьків.
Звісно їх можна інколи використовувати, адже поганого в цьому нічого не має. Але зациклюватися саме на них не варто. Оригінальними та різноманітними фразами заохочувати дітей потрібно хоча б тому, щоб вони навчилися різнобарвного, живого, цікавого мовлення. Що це фрази? А ось, наприклад ці.
- «Ти на правильному шляху! Тож, не зупиняйся, йди за мріями!»Такою фразою підбадьорюйте підлітка, коли він вагається перед виступом (змаганнями, олімпіадою тощо). Так ви даєте свою позитивну оцінку події та підтверджуєте, що дитина не даремно докладала зусилля.
- «Зрозумій, немає меж, кожен може зробити неможливе! Потрібні лише віра всередині та підтримка зовні. Тож, я в тебе вірю, тепер справа лише за тобою. Уперед!»Це буде доброю підтримкою від батька чи мати на спортивних тренуваннях дитини або під час набуття інших навичок: спроб підкорення професії, займання бізнесом, вивчення іноземних мов тощо.
- «Це твоя лише перша сходинка на шляху до успіху, але ж дуже важлива. Запам’ятай цей день, свої відчуття та емоції. Коли щось не виходитиме, час від часу згадуй момент перемоги!»Такі напутні слова батькам головне вчасно сказати дитині. Водночас, у них містяться схвалення та важлива порада, що допоможе пережити невдачі.
- «Вітаю! Я пишаюся тобою! Зміг подолати свої страхи та невпевненість! Ти це зробив!»Добре буде використати цей набір заохочувальних фраз, коли дитина тривалий час щось не могла зробити та нарешті все вийшло. Наприклад, син (донька) хотів, але вагався записати свій кліп, почати блог чи зайнятися бойовим мистецтвом. Тут навіть не важливий перший результат, головне, що дитина себе пересилила.
- «Я в захваті від твоїх думок! Ось бачиш, ти самостійно знайшов особливий ключик від перших дверей свого майбутнього!» Дитина визначилася, чим хоче займатися після школи та наводить вам свої реальні докази. Як тут не радіти?! Відмінна фраза стане в пригоді й в інших випадках, наприклад, для першокласника, який обрав собі гурток до душі.
- «Я ніколи в тобі не сумнівалася! Твій успіх сьогодні — це найкращий подарунок для мене!»Такою фразою батьки покажуть дитині, що вони щиро радіють за неї. А головне підкреслять, що ніколи не зневірювалися в своїй дитині. Усі її успіхи є святом для них.
- «Пам’ятай, що у тебе величезний потенціал! Я це ціную й радію, що ти в мене особливий зростаєш! Ти зможеш дотягнуться до зірок, але не забувай також, що потрібно завжди докладати зусилля!»Це вже схоже на конструктивні повчання, але дуже дієві та важливі для дитини. Батьки наголошують на можливостях дитини й підкреслюють, що задоволені сином чи донькою. Не зайвим буде говорите це дитині, навіть тоді, коли в неї не все виходить добре.
- «А хтось казав, що це не здужає зробити?! А виявляється ти ще і як впорався — на відмінно! Ніколи не зневірюйся та не занижуй навмисне своїх можливостей».У цьому випадку, мати чи батько яскраво підкреслюють, що дитина зробила навіть те, у чому мала сумніви. Отже, вона може більше, варто лише бути впевненішим і вірити у свої сили.
- «Ми пишаємося тобою! На тебе можна сьогодні рівнятися! Так тримати!» Цією фразою батьки дають можливість відчути дитині, що вони обидва в захваті від її досягнень. Говорять про те, що дитина гідна давати приклад іншим. Це стимулює та надихає «тримати марку» й надалі.
- «Це — вищий пілотаж! Ти своїм учинком здивував усіх! Розкажи нам, не соромся, як тобі це вдалося?» Цю фразу краще говорити серйозно, ніколи не використовувати в жартах, не глузувати. Кажіть її тоді, коли дитина дійсно була на висоті та здивувала всіх. А форма інтерв’ю дасть змогу малюкові відчути свою важливість.
- «Ну, ось, це значно краще, ніж минулого разу! Ти здібний учень (учениця). Я впевнена, що далі буде ще краще!»Це стане в пригоді тоді, коли дитина робить успіхи в якійсь конкретній справі (тренування, малюнок, написання літер, зав’язування шнурків чи набуття інших навичок). Не забувайте підбадьорювати малюка, тоді успіхів буде більше.
- «Непогано! Гарна робота! Але я знаю, що ти здатен на більше!»Це заохочення стане в пригоді, коли батьки бачать, що малюк робив щось не в повну силу. Може, дитина втратила зацікавленість чи просто несерйозно поставилася до справи (коли відмінник отримав оцінку «добре», або дитина накидала купу піску та запевняє, що це скульптура, а перед цим вона робила вже цікаву споруду, батьки точно знають, що вона вміє). Будьте завжди відвертими з дітьми.
- «Я знаю, ти просто ас у цій справі! Коли ти мене навчиш?»Наприклад, це доречно в ситуації, де підліток відмінно розуміється на комп’ютерних програмах чи грає в шахи. Таким чином батьки підкреслюють бездоганні вміння свого сина чи доньки. А ще звертаються по допомогу. Коли дитина розуміє, що її вміння зацікавили інших і вона може поділитися досвідом, то наче різко дорослішає. На багато речей починає дивитися усвідомленим дорослим оком.
Подібні нескладні заохочення варто використовувати в потрібний момент і завжди говорити їх дитині щиро та відповідним тоном, з добрими емоціями.