Мозок, що змінюється щодня
Учитель часто думає, що головне завдання — змінити учнів. Але насправді, під час кожного уроку змінюється і сам учитель.
Мозок реагує на кожну нову ситуацію: учнівське запитання, емоційний спалах, імпровізацію. Це і є нейропластичність у дії — не теоретична, а жива.
Нейробіолог Майкл Мерценіх, один із піонерів досліджень мозку, довів: мозок оновлює свої зв’язки щоразу, коли ми виходимо за межі звичного (Merzenich, Soft-Wired, 2013).
Тому кожен «не такий» урок — це не провал, а тренування гнучкості мозку.
Мінівправа:
Наприкінці дня згадайте одну дрібницю, яку ви сьогодні зробили не як завжди — і запишіть її.
Це може бути інша інтонація, фраза, маршрут до школи чи спосіб пояснення.
Коли ви почнете помічати ці маленькі «відхилення» — мозок підсилюватиме саме здатність бути гнучким.