Керуємо гнівом не псуючи стосунків з оточуючими
- Коли відчуєте імпульс до зриву – спробуйте не реагувати на нього. Намагайтеся відтягти час. Якщо є можливість усунутися фізично від об’єкта подразнення – зробіть це. Приблизно через 15 хвилин ви заспокоїтеся. Відмовляючись реагувати на подразник звичним неекологічним способом, ви даєте собі внутрішню свободу. Ваша початкова реакція – це лише звичка, рефлекс, що формувався із самого дитинства. За бажання ви можете це змінити, поступово відпрацьовуючи нові стратегії поведінки. Для цього вам знадобиться час, терпіння та увага.
- Якомога точніше визначайте, що ви можете змінити, а що – ні. Вчіться відпускати ситуації, на які ви не можете вплинути. Відмовтеся від нав’язування іншим свого бачення світу. Ваш світ від цього не постраждає.
- Не наживайте собі ворогів, ображаючи та принижуючи у розмові співрозмовника. Навіть якщо людина не має рації, намагайтеся засуджувати вчинок, а не особистість.
- Якщо у вас є почуття гумору і ситуація дозволяє – жартуйте. Гумор розчиняє гнів.
- Намагайтеся подивитися на ситуацію очима співрозмовника і зрозуміти його логіку. Байдужість до думки опонента говорить про те, що ви не зацікавлені у вирішенні конфлікту, оскільки хочете домінувати над ним.
- Якщо все ж таки гнів захлеснув вас, то пустіть його енергію у продуктивну діяльність. Наприклад, займіться спортом чи фізичною роботою.
- Під час появи гніву спитайте себе: чим насправді я незадоволений? Яка з моїх потреб не задоволена? Що я можу зробити для того, щоб задовольнити цю потребу та покращити своє становище? Якщо буде можливість, запишіть свої відповіді. Це допоможе вам контролювати свій гнів.